Digital ledelseskommunikation

  • 06/06/2018
  • 09:30 to 16:00
  • Københavns Lufthavne - Lufthavnsboulevarden 6, 2770 Kastrup

Arrangeres af Intra2 i samarbejde med K1.

Tag dine kolleger og din leder i hånden og få inspiration til jeres arbejde med ledelseskommunikation via live video, Skype, på mobilen, SoMe og meget mere.

På temadagen hører vi erfaringer fra fem danske virksomheder og deres bud på fremtidens digitale ledelseskommunikation.

Tilmeld dig ved at sende en mail til Info@IntraTeam.dk
Forny jeres ledelseskommunikation

Den nye digitale virkelighed betyder nye muligheder for intern ledelseskommunikation, men betyder også nye udfordringer og stiller nye krav til top- og mellemledere og de kommunikationsansvarlige. Det handler bl.a. om organisationer i forandring, nye forventninger hos medarbejderne og om valg af digitale formater og kanaler.

Dagens program

9.30 – 10.00: Intro
v/ Mads Richard Møller, Intra2 og Pelle Nilsson, Resonans Kommunikation

Vi sætter rammen for dagens program og skitserer de vigtigste udfordringer for digital ledelseskommunikation. Det sker bl.a. ud fra input fra deltagerne.

10.00 – 10.45: Coloplast: Global ledelseskommunikation via live video og Skype
v. Morten Holst Holmgård, Leadership Communications Manager
Ved at kombinere video live streaming og regelmæssige lederkald på Skype er CEO Lars Rasmussen blevet global nærværende for alle medarbejdere og ledere i Coloplast – som supplement og perspektivering af den daglige nyhedsformidling via intranettet. Hør bl.a. om:

  • Live streaming af topledelsens kvartalsvise ’town hall meeting’ – med lokalt arrangerede visninger jorden rundt
  • Regelmæssige Skype lederkald til 1000 ledere – med udvalgte ’behind the scenes’ indlæg fra top- og seniorledere.
  • Støtte af lokal ledelseskommunikation, bl.a. via ’manager tool box’ på intranettet

11.00 – 11.45: Jyske Bank: Når grænsen mellem intern og ekstern ledelseskommunikation nedbrydes
v. Lasse Høgfeldt, Head of Communications and Social Media
Jyske Bank er en af frontløberne i brugen af digitale medier til intern kommunikation, med bl.a. daglig morgen tv, videokanalen Jyske Tube og en meget åben og direkte digital dialog mellem ledelse og medarbejdere. Men grænserne mellem intern og ekstern ledelseskommunikation bliver mere og mere udflydende. Hør bl.a. om:

  • Det tætte samspil mellem forretningsstrategi, kultur og digital ledelseskommunikation i Jyske Bank
  • Topledelsen som frontløber for digital ledelseskommunikation – både internt og eksternt
  • Erfaringer fra intern og ekstern ledelseskommunikation i forbindelse med købstilbud til Nordjyske Bank
  • Visioner for intern og ekstern ledelseskommunikation i Jyske Bank

11.45 – 12.15: Mini-workshop
v. Mads Richard Møller, Intra2
Deltagerne deler erfaringer og ideer om digital ledelseskommunikation fra egen virksomhed. Det sker bl.a. ud fra aktuelle eksempler fra deltagernes egne løsninger.

12.15 – 13.00: Frokost

13.00 – 13.40: Ledelseskommunikation i lommeformat

v. Jari Eek, Regional Manager

For de omkring 150 medarbejdere i 3’s 32 butikker er mobilen det vigtigste arbejdsredskab. Mobilen er derfor også en uundværlig kanal for den interne ledelseskommunikation. Det gælder både information fra topledelse og distriktschefer til butikscheferne og den direkte kommunikation til butiksmedarbejderne. Hør bl.a. om:

  • Den spæde mobilstart for 2 år siden
  • Hvorfor video-nyheder er blevet så populære
  • Samspillet mellem mobilen og intranettet

13.45 – 14.25: Region Hovedstaden: SoMe forum for 350 ledere
v. Lotte Thorn, Sektionschef, Samfunds- og Medarbejderkommunikation
I forbindelse med udrulning af et nyt internt ledelsesparadigme har Region Hovedstaden valgt at involvere og motivere regionens 350 ledere fra regionshuset og 18 hospitalsenheder via et selvstændigt internt dialogforum. Det stiller andre krav til de kommunikationsansvarlige end traditionel top- down ledelseskommunikation. Hør bl.a. om:

  • Overvejelserne om og begrundelsen for at vælge SoMe
  • Metode til valg af den rigtige SoMe platform
  • Planlægning og udvikling af det nye ledelsesforum
  • Forventninger til facilitering og styring

14.45 – 15.30: Arla: Digital Employee Experience
v. Jonas Bladt, Director, Head of Global Internal Communication
Med inspiration fra det eksternt rettede ’Customer Experience’ har Arla sat ”Employee Experience” på dagsordenen. Det handler om at sikre sammenhæng mellem virksomhedens brand og kultur og den enkelte medarbejder i relationer og de afgørende interaktioner – også kaldet ”Moments of truth”: Fra den første dag og under hele ansættelses- og karriereforløbet. Og her har digitale medier og intern ledelseskommunikation en central rolle. Hør om bl.a.:

  • Employee experience og kampen om fremtidens talenter i Arla
  • Arla’s første erfaringer med at skabe gode oplevelser for medarbejderne gennem intern kommunikation
  • Fremtiden for Employee Experience

15.30 – 16.00: Opsamling og perspektivering: Next step digital ledelseskommunikation
v. Mads Richard Møller, Intra2, Pelle Carlo, Resonans Kommunikation og deltagerne

Tilmelding og priser
Tilmeld dig ved at sende en mail til Info@IntraTeam.dk
Efter 20. maj
Plus-medlemmer* GRATIS
Medlemmer** Kr. 1.695,-
Øvrige Kr. 2.695,-

*IntraTeam plus-medlemskab

**Medlemskab af IntraTeam (Standard netværksgruppemedlemskab eller arrangementsmedlemskab) eller Intra2 Premium abonnenter.

Priser i danske kroner og ex. moms. 

Vi tager forbehold for ændringer. 

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.