Jarmers Hjørne får IntranetPrisen 2016
For første gang vinder en lille organisation med 200 ansatte IntranetPrisen. Realdania lancerede nyt intranet ”Jarmers Hjørne” i 2015. Det er socialt, mobilt, og de ansatte benytter det med stor tilfredshed.
Årets vinder af IntranetPrisen udmærker sig ved at have skabt et intranet, der er i sync med virksomhedens kultur og værdier. ”Enkelthed er vigtigt; også i forhold til responsivitet”, siger Normann Sloth, intranetansvarlig hos Realdania. ”Det mobile er supernemt, og du er altid på”, siger han. Der er ingen socialfobi her, hvor den sociale strøm ”Løst & fast” ligger på forsiden og øverst i den mobile menustruktur.
I forhold til at understøtte sammenhold, samarbejde og kultur er Jarmers Hjørne et kvantespring sammenlignet med tidligere. Intranettet skal understøtte en fælles kollegial platform, hvor så mange som muligt skal agere og kommunikere. Det skal bringe organisationen sammen og skabe dialog og tryghed, så flere vil kommunikere end tidligere. Det er allerede lykkedes, idet de ansatte, som i øvrigt kan redigere overalt på intranettet, er blevet langt mere trygge ved at kommunikere på nettet.
Målene for det nye intranet har været at
- styrke intern kommunikation, dialog og samarbejde
- nedbryde organisatoriske siloer
- fremme foreningskultur
- være teknologisk tidssvarende
Fra 4 til 1
Platform
Hvorfor Jarmers Hjørne?
Forløbet
Konkurrencen om IntranetPrisen er åben, og alle er derfor velkomne til at stille op.
De tilmeldte besvarer vores benchmarkundersøgelse, som måler udnyttelsen i forhold til potentialet på den intranettet/digitale arbejdsplads. De bedste går videre i konkurrencen, og deres medarbejdere udfylder en lynhurtig brugerundersøgelse. Herefter besøger vi den bedste og følger op på, om alt er som beskrevet.
Læs mere om kriterierne for at vinde IntranetPrisen
Tidligere års vindere af IntranetPrisen:
2012: Hjørring Kommune