Praktiske erfaringer med SharePoint, Office 365, MS Teams og MS StaffHub

  • 13/06/2018
  • 09:00 to 16:00
  • Nykredit, Kalvebod Brygge 1-3, 1560 København V

Beskrivelse af temadagen

Office 365 tordner frem, men er det hele så rosenrødt som Microsoft og deres partnere gør det til? Vi har samlet en række praktiske cases og her er både gode og dårlige erfaringer at tage med hjem.

Tilmeld dig ved at sende en mail til Info@IntraTeam.dk

Dagens program

09.00 – Registrering 

09.20 – Velkomst 

09.35 – POLintra – Vinder af IntranetPrisen 2018

Politiet har lanceret et nyt intranet. Det er ikke mobilt. Det er ikke særligt socialt, men det er hamrende seriøst.

Kom med en tur bag facaden og se et intranet, der er et uundværligt arbejdsredskab i en meget mobil organisation.

Se kreative løsninger på visning af indholdet og få inspiration til implementering. Indholdet på POLintra udmærker sig ved at være understøttet af komplet tagging og fokus på effektiv søgning som en topprioritet. Få også indblik i, hvordan der løbende bliver arbejdet med at optimere intranettet inspireret af James Robertsons metoder.

v/Cecilie Rask, Rigspolitiet 

10.25 – Intern søgning hos Rigspolitiet 

Rigspolitiet er en af de få organisationer, hvor flere medarbejdere fremhæver søgningen som noget positivt end det modsatte. Per Birk vil fortælle om, hvordan de er nået dertil. Han vil komme ind på:

  • SharePoint Classic Search
  • Hvorfor virker søgningen?
  • Hvad er godt og mindre godt
  • Fremtiden

V/ Per Birk, Tech Lead, SharePoint, Rigspolitiet 

10.50 – Pause og networking 

11.10 – Microsoft StaffHub in PostNord 

PostNord has worked with StaffHub for about a year. It is now rolled out in Göteborg and Arlanda for blue collar workers.

  • What is StaffHub
  • Why StaffHub?
  • Experiences with StaffHub
  • Future

v/ Magnus Friborg, Regionchef Bemanning, PostNord 

11.35 – Lightning talks 

Hver partner får 300 sekunder til at præsentere sig i:

12.00 – Frokost og networking 

13.00 – Taksonomi er ikke et fremmedord i Banedanmark 

Banedanmark har samlet viden fra otte systemer på SharePoint online og en af de få, der har arbejdet seriøst med en taksonomi. De deler deres praktiske erfaringer med at:

  • Udvikle en taksonomi (ordbank) med organisationen
  • Få organisationen til at forstå værdien, og hvad der ligger bag et ord/tag
  • Finde de rigtige tags og deres detaljeringsgrad
  • Fremtiden

v/ Andrea Weinberger Michelsen m.fl. Banedanmark 

13.25 – Microsoft Teams i Mannaz 

Mannaz er en af firstmoverne på Microsoft Teams og de vil dele deres erfaringer med Microsoft Teams.

v/ Lasse Kudsk, IT Direktør, Mannaz A/S 

13.50 – Pause og networking 

14.10 – Hvornår skal man bruge hvad i Office 365? 

Niels Gregers har hjulpet Matt Wade med at udvikle the Office 365 Periodic Table. Niels vil med udgangspunkt i dette værktøj hjælpe dig til at finde rundt i de mange værktøjer i Office 365.

v/ Niels Gregers Johansen, Technical Lead, Collaboration Tools, Nets 

14.35 – Yammer, KPI-er, Analytics, Digital Arbejdsplads Board hos VELUX 

VELUX har været på Office 365 i tre år og Christian vil fortælle om deres praktiske erfaringer med:

  • Yammer
  • KPI’s og analytics
  • Digital Workplace Board
  • Launch

v/ Christian Skjæran, Corporate Intranet Manager, VELUX 

15.00 – Pause og networking 

15.20 – Ekspertpanel om Office 365 og SharePoint 

Her er din chance for at få svar på de spørgsmål, som ikke blev besvaret tidligere på dagen.

  • Hastighed på Office 365
  • Forskellen på SharePoint online og SharePoint 2019
  • Hvad er Hubsites og Communication sites
  • SharePoint 2019 – hvad kan den?
  • Workflows on premD
  • Dine spørgsmål

v/ Alan Lemming, Solution Provider O365, Delegate,
Brian Zhang Larsen, Principal Business Consultant, Modern Workplace team, ProActive
Flemming Goldbach, VP of Product, Wizdom
Peter Brinch Larsen, Adm. direktør og SharePoint arkitekt, Pointwork
Kurt Kragh Sørensen, IntraTeam

16.00 – Tak for i dag og på gensyn 

Parkering og offentlig transport 

Der er betalingsparkering i områderne omkring Kalvebod Brygge. Vær opmærksom på skiltningen. Der kører bus til Otto Mønsteds Plads, som ligger få 100 meter fra adressen. Hovedbanegården ligger ca. 800 meter fra Nykredit.

Tak til vores partnere

                                                  

Priser

Tilmeld dig ved at sende en mail til Info@IntraTeam.dk

Efter 12. maj
Plus-medlemmer* GRATIS
Medlemmer** Kr. 1.795,-
Kollega*** Kr. 2.295,-
Øvrige Kr. 2.795,-

*IntraTeam plus-medlemskab

**Medlemskab af IntraTeam (Standard netværksgruppemedlemskab eller arrangementsmedlemskab) eller Intra2 Premium abonnenter.

*** Oplys navnet på betalende medlem for at modtage kollegarabatten

Priser i danske kroner og ex. moms. 

Vi tager forbehold for ændringer.  

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.