Webinar: Aarhus Kommunes intranet

  • december 9, 2019
  • 15:00 to 16:00
  • Online webinar
Aarhus Kommunes intranet

Aarhus Kommunes intranet AarhusIntra – baseret på intranetplatformen Colibo – fejrede et års fødselsdag 1. december. Før dette havde Aarhus Kommune syv afdelingsintranet.

Systemejer og kommunikationskonsulent Peder Andersen vil fortælle kort om udviklingsprocessen. Hør også om, hvordan det er gået med at indfri de ambitiøse projektmål i forhold til at styrke videndeling og samarbejde og nå de 30.000 ansatte fordelt på kommunens mange forskellige målgrupper og arbejdssteder.

Peder viser intranettets funktionalitet og indholdsdele frem – der er blandt andet omkring 2000 grupper, som anvendes til mange forskellige formål.

Endelig fortæller Peder om nylige og snarlige tiltag:

  • Relevansstyring: AarhusIntra anvender ikke målstyring, men tagger med relevans, så man umiddelbart ser det mest relevante og får de mest relevante søgeresultater
  • Filtrering: Brugerne kan anvende ”webshop-metode” til at finde indhold – som supplement til søg og navigation
  • Integration med Office 365: Grupper i AarhusIntra og Teams i 365 knyttes sammen i en integration, og der er en række andre integrationer på vej i 2020
  • Eksterne: Vi vil stille en sikker digital platform til rådighed for frivillige, samarbejdspartnere med mere – og bruge platformen til sikker dialog, samarbejde og videndeling mellem borgere og kommune
  • Dataopsamling i Siteimprove, som har potentialet til at danne grundlag for databaserede strategier for internt kommunikation
  • Brugertests, som gennemføres ultimo november.
Tegning af webinarmedlemskab

Dette webinar er en del af vores webinarmedlemskab, som giver dig adgang til mindst seks webinars om året relateret til intern kommunikation, intranettet, den digitale arbejdsplads herunder Office 365, SharePoint, Change Management, Knowledge Management og meget andet. Du får et værdifuldt indblik i forskellige cases eller ekspertpræsentationer; både danske og internationale.

Prisen er kr. 2.980 ex. moms pr. person pr. år.

Ønsker du at tegne et medlemskab, så send en mail til info@IntraTeam.dk.

Medlemmer

Vores webinar-medlemmer arbejder med den digitale arbejdsplads, og kommer fra flere af Danmarks største organisationer og virksomheder. Har du et netværksgruppemedlemskab, så får du et gratis webinar medlemskab med oveni.

OBS: Konsulenter og systemleverandører har ikke adgang til at blive medlem.

Har du spørgsmål?

Ring eller send os en mail.

Tegn et medlemskab

Medlemskabet inkluderer minimum 6 årlige webinarer. Læs flere fordele om medlemskabet. 

Prisen er kr. 2.980 ex. moms pr. person pr. år.

Send en mail til Info@IntraTeam.dk, hvis du vil tegne et medlemskab. 

Gratis og uforpligtende webinar

Vil du gerne deltage i vores webinar om Aarhus Kommunes intranet? Du har mulighed for at få et gratis og uforpligtende kig til et af vores webinars, så du kan se om fremtidig deltagelse kunne være relevant for dig. Der er kun et par gratis pladser hver gang. Kontakt os på Info@IntraTeam.dk.

Andre arrangementer

Vi har et hav af netværksmøder, webinars og arrangementer, hvor du kan blive inspireret til dit arbejde med intranettet og den digitale arbejdsplads herunder Office 365, SharePoint, Change Management, HR, Knowledge Management, samarbejde og meget andet.

Gratis online community til dig

Er du interesseret i faglig sparring om Office 365 og SharePoint, så opret en gratis profil på vores online community, hvor du kan få input til dine aktuelle udfordringer med den digitale arbejdsplads.

Er du IntraTeam-medlem, så kan du se eller gense alle vores tidligere webinars på vores online community.