Online temadag om digitale gevinster for HR

  • oktober 27, 2020
  • 09.00 to 15:00
  • Online via Microsoft Teams

I år holder vi vores temadag og HR og digitalisering som en online temadag. Vi har syv spændende og interessante cases på programmet om at skabe digitale gevinster og optimere arbejdet på HR-områderne.

Dagens program
09.00 – Velkomst

v/ Anette Wittenberg, IntraTeam

09.10Det digitale potentiale  

HR står som mange andre stabsfunktioner over for nogle strategiske valg i digitalisering. På den ene side bliver HR’s processer digitaliseret. På den anden side bliver medarbejdernes opgaver digitaliserede. Og samtidig med at meget digitaliseres, ønsker medarbejdere, kunder og brugere mere kontakt med mennesker. Mikael Elkan byder på et perspektiv, der ikke viser de rigtige løsninger men de forkerte tanker. Tanken er bl.a., at du ikke kan bruge din gamle forståelse i den nye verden. Mikael Elkan sætter rammen for dagen og trækker en historisk tråd frem til dagens organisationer, udfordringer, og hvorfor nogen har succes og andre en digital kirkegård.

v/Mikael Elkan, Senior Management Consultant, ELKAN Consulting

10.00 – Pause
10.10 – Medarbejderapp og et-klik ansøgningskoncept

To udfordringer hos Ejner Hessel: Der skal tænkes nye tanker i kampen om at tiltrække nye medarbejdere, og størstedelen af Ejner Hessels ansatte sidder ikke foran en pc. Jesper Brahm Johansen vil fortælle om, hvordan de har taget udfordringerne op ved hjælp af digitale og mobile redskaber:

  • Et klik ansøgningskoncept via Facebook og brug af video
  • Medarbejderappen med alt relevant HR-information: Nyheder, mød dine nye kolleger, events og aktiviteter, onboarding, læring og quizzer

v/Jesper Brahm Johansen, HR-chef, Ejner Hessel

10.40 – Pause
10.50 – Skab bedre løsninger med ny digital løsning der inddrager medarbejderne

Hvordan kan I få frigivet tavs viden? Qvest er en ny digital løsning, der er designet til at afdække og kultivere de erfaringer, indsigter og relationer, der er afgørende for, hvordan virksomheder driver forandringer. Kort fortalt gør Qvest det muligt at bruge spørgsmål, som de ansatte selv stiller hinanden til at drive og skabe ejerskab for forandring. Regitze Siggaard har anvendt værktøjet i to virksomheder og vil fortælle om sine erfaringer og resultater i et HR-perspektiv. Hun vil have fokus på spørgsmål som metode – svagheder og styrker og skitsere mulighederne og potentialet i en anden tilgang, hvor medarbejderne bliver involveret og engageret på en helt ny måde.

v/Regitze Siggaard, Sundhedsstrateg, Velliv

11.20 – Pause
11.30 – Chatbots i HR: Udvikling, design og indhold

Brugen af chatbots inden for HR begynder langsomt men sikkert at brede sig. KPMG var en af de første på banen med introduktionen af en chatbot om den nye ferielov. Med udgangspunkt i standardindhold kan KPMG’s chatbot nemt udvides med eksempelvis indhold fra jeres personalehåndbog. Hør om den grundlæggende tankegang bag chatbotten HuRa og de fremtidige perspektiver.

v/Michael Birkebæk, Director for NewTech, KPMG

12.00 – Frokost
12.30 – HR i samspil med software robotter (RPA)

Lær, hvordan Software Robotter (RPA) er blevet et værktøj, der er stærkt nok til at være relevant i alle virksomheder – og find ud af, hvordan det kan anvendes i en HR kontekst i store virksomheder som Telenor koncernen.

Få svar på spørgsmål, som:

  • Hvordan fungerer Software Robotter (RPA)?
  • Hvad kan vi bruge det til i HR – og hvorfor?
  • Hvordan ser det ud når robotterne arbejder?
  • Hvor meget er der at vinde i HR sammenlignet med andre områder?
  • Hvordan kommer man bedst i gang, og hvad skal man huske?

v/Morten Schelske Møllgaard, HR Onboarding Manager & Senior Development Consultant, Telenor 

13.20 – Pause
13.30 – Nye digitale tiltag i HR-funktionen

Nets lancerer i første kvartal 2020 et nyt intranet baseret på standard Office 365 med meget få tilpasninger. Der er megen fokus på on-boarding oplevelsen samt integration af intranettet i alle web-baserede digitale værktøjer. Dermed har brugerne altid en ”zero click” adgang til de vigtigste digitale værktøjer, herunder HR håndbogen.

v/Niels Gregers Johansen, Technical Lead – Collaboration Tools, Nets

14.00 – Pause
14.10 – Hvordan kan virtual reality transformere onboarding?

Med udgangspunkt i cases fra den virkelige verden skal vi høre om, hvordan store danske og udenlandske virksomheder bruger VR til on-boarding og træning af medarbejdere. Hvilke muligheder er der for at standardisere, digitalisere og sprede vigtig viden? Mads vil også præsentere sit syn på, hvorfor VR kan udfordre traditionelle onboarding- og træningsprocesser, både hvad angår effektivisering og fleksibilitet, men også set fra et menneskeligt perspektiv og baseret på medarbejdernes egne udsagn.

v/Mads Troelsgaard, CEO & Partner, Unity Studios

14.40 – Opsamling og afrunding
15.00 – Tak for i dag og på gensyn
Priser og tilmelding

Du kan tilmelde dig ved at udfylde tilmeldingsformularen nederst på siden eller sende en mail til info@IntraTeam.dk.

Platin-medlemmerGratis
Netværksgruppemedlemmer*Kr. 1.150
Webinar-medlemmer**Kr. 1.725
Kollega***Kr. 1.900
ØvrigeKr. 2.300

Priser er ekskl. moms og i danske kroner.

*Betalende netværksgruppemedlem (Får 50% rabat på øvrige-prisen)
**Betalende webinar-medlem (Får 25% rabat på øvrige-prisen)
***Oplyst navnet på betalende IntraTeam medlem (Både webinar-medlem og netværksgruppemedlem)

Kontakt os på info@IntraTeam.dk, hvis du er i tvivl om dit medlemskab eller om en kollega er medlem.

Afbestillingsbetingelser

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.

Vi tager forbehold for ændringer i programmet for vores temadag om HR og digitalisering.

SHARE[addtoany]
2020-10-27 09.00 2020-10-27 15:00 Europe/London Online temadag om digitale gevinster for HR Online via Microsoft Teams
save event to calendar

Tilmeld dig

* Alle felter skal udfyldes
You already has been joined the event.

Du vil få tilsendt bekræftelse og faktura på mail efter din tilmelding. Har du kommentarer til din tilmelding til temadagen om digitalisering og HR (fx EAN-nummer, fakturaadresse m.v.), så send en mail til info@IntraTeam.dk.

Har du spørgsmål?

Ring eller send os en mail

Arrangementer og netværksmøder
Webinar: From Digital Workplace to Intelligent Workplace
  • oktober 22, 2020
  • 10:00 to 11:00
  • Online via Microsoft Teams
Webinar: Intranet as the Enabler in the Digital Workplace
  • oktober 22, 2020
  • 14:00 to 15:00
  • Online via Microsoft Teams
Online temamøde: Microsoft Intune (MS Intune)
  • oktober 26, 2020
  • 14:30 to 15:30
  • Online via Microsoft Teams
Prøv et gratis møde

Kontakt os på Info@IntraTeam.dk for et gratis og uforpligtende prøvemøde.

OBS: Konsulenter og leverandører har ingen adgang.

Følg med i vores IntraTeam nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du vil have informationer om, hvad der rører sig på den digitale arbejdsplads herunder digitalisering og HR direkte i din mailboks. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet igen.

Andre arrangementer

Vi har et hav af netværksmøder, webinars og arrangementer, hvor du kan blive inspireret til dit arbejde med intranettet og den digitale arbejdsplads herunder Office 365, SharePoint, Change Management, HR, Knowledge Management, samarbejde og meget andet.

Gratis online community til dig

Er du interesseret i faglig sparring om den digitale arbejdsplads, så opret en gratis profil på vores online community, hvor du kan få input til dine aktuelle udfordringer med den digitale arbejdsplads.