Moderne intranet og digitale arbejdspladser

Intranet og den digitale arbejdsplads
  • oktober 6, 2020
  • 09:00 to 16:00
  • LEGO System A/S - Aastvej 1, 7190 Billund

Vores årlige jyske temadag om intranet og den digitale arbejdsplads finder sted hos LEGO Koncernen i Billund. Tak til LEGO for at være vært for arrangementet. Til temadagen vil du høre spændende cases om intranettet og den digitale arbejdsplads. Du vil få unik indsigt i andres arbejde med intranettet og kan lære af deres erfaringer – både de gode erfaringer, men også de mindre gode.

08.30 – Registrering
09.00 – Velkomst

v/ Anette Wittenberg, IntraTeam 

09.10 – Digital transformation – hvorfor, og hvad skal organisationen mestre? 

Digital transformation synes at være på alles læber. Hvorfor skal vi overhovedet interessere os for det, og hvad kræver det af organisationen og ledere? Disse spørgsmål vil Anja Reinwald adressere under sin præsentation. Deltagerne vil blandt andet blive præsenteret for 10+3 evner, som er væsentlige at mestre for at transformere organisationen og kunne imødekomme de muligheder og udfordringer, som den digitale og teknologiske udvikling giver.

v/Anja Reinwald, Seniorforsker, Digitaliseringsinstituttet

10.00 – Pause og networking
10.20 – Intranet og samarbejdsrum hos Skatteministeriet

Skatteministeriet er på Office 365 og bruger Modern SharePoint til deres intranet, samarbejdsløsning og søgning. Desuden har de taget Powerapps i brug til blandt andet at give medarbejderne mulighed for at bestille Office 365 Groups.

Anni vil komme ind på følgende i sit indlæg:

  • Modern SharePoint til intranet og samarbejdsrum
  • Taksonomi som grundlag for personalisering og målrettet indhold.
  • Stram styring af tags
  • Specialudviklet menu i stedet for vaflen
  • Powerapps til provisionering af Office 365 Groups
  • User adoption og rolleunderstøttelse
  • Fremtid:
    – Teams og integration af ESDH
    – Søgning med et mix af modern, PnP og classic
    – Mere GDPR compliant

v/chefkonsulent Anni Voxnæs Waarst, Udviklings- og forenklingsstyrelsen (Skatteministeriet)

11.00 – Pause
11.10 – Erfaringer med Yammer og andre interne sociale medier

Med udgangspunkt i virksomheden Alumecos brug af Yammer vil deltagerne få lejlighed til at udveksle deres erfaringer med interne sociale medier og stille spørgsmål hertil. Indlægget vil omhandle udviklingen af Yammer i forbindelse med et strategisk valg om at styrke intern vidensdeling i virksomheden. Med baggrund i et fokus på den dynamiske og brugerdrevne kommunikation anvendes Yammer i dag som et værktøj til at give den enkelte medarbejder større ansvar for at dele viden på tværs af organisationen. Samtidig understøtter Yammer grupper den tværorganisatoriske vidensbase, der sideløbende udvikler sig i SharePoint.

v/Sofie Bech Kristensen, Digital Learning Specialist

12.00 – Frokost og networking
12.50 – Lightning talks
13.00 – The Volvo Group Digital Workplace journey – Make managers focus on leading people by using modern workplace technologies

Helena and Patrik drove the transformation into a merged collaboration and communication digital workplace based on Office 365 now also including all blue-collar employees in the Volvo Group. They will also share their vision and some ideas for how modern workplace technologies can help managers focus on what they are employed to do.

v/ Helena Keijser, Manager Intranet Office, & Patrik Wallmoberg, Digital Workplace Director, Volvo Group

13.50 – Pause
14.00 – Værdien af brugerrejser og ny strategi

Som et vigtigt element i udviklingen og den løbende optimering af det digitalt interne indhold hos Danfoss blev det besluttet at anvende brugerrejser. Det har givet et væld af interessante indsigter og fornyet inspiration i forhold til at målrette og effektivisere brugernes arbejdsopgaver og til stadighed understøtte brugerorienteringen.

Hos Danfoss er et markant strategiskifte relateret til den digitale arbejdsplads undervejs, og indlægget vil også adressere overvejelser og beslutninger i den sammenhæng.

v/Jørn Nurkka, Senior Communication Advisor, Danfoss

14.50 – Pause
15.10 – LEGO Web – Vinder af IntraTeamPrisen 2020

Tag med på LEGO Webs rejse gennem de sidste 10 år og hør om et omfattende og komplekst forløb frem til nutidens servicering af 13 tusind tilfredse brugere. LEGO Web startede sit liv i SharePoint 2007, oplevede en svær genfødsel efter migrering til SharePoint 2010 og gik i skyen i 2017. I efteråret 2019 blev LEGO Web relanceret som et fuldt ”Modern Intranet” i midten af alle Office 365’s mange features, og i marts bar alle anstrengelserne frugt med ”IntraTeamPrisen 2020”. Oplev det prisvindende intranet live og få indblik i nogle af de mest afgørende succesfaktorer.

v/ Allan Bau Madsen, Product Owner, LEGO Group

15.55 – Afrunding
16.00 – Tak for i dag
Priser og tilmelding

Du kan tilmelde dig ved at sende en mail til info@IntraTeam.dk.

Før 8. aug.Før 5. sept.Efter 5. sept.
Platin-medlemGratisGratisGratis
Netværksgruppemedlemmer*950 1.050 1.150
Webinar-medlemmer**1.425 1.575 1.725
Kollega***1.500 1.700 1.900
Øvrige1.900 2.100 2.300

 

Priser er ekskl. moms og i danske kroner.

*Betalende netværksgruppemedlem (Får 50% rabat på øvrige-prisen)
**Betalende webinar-medlem (Får 25% rabat på øvrige-prisen)
***Oplyst navnet på betalende IntraTeam medlem (Både webinar-medlem og netværksgruppemedlem)

Kontakt os på info@IntraTeam.dk, hvis du er i tvivl om dit medlemskab eller om en kollega er medlem.

Afbestillingsbetingelser

Du kan til enhver tid afmelde dig arrangementet, bytte din billet til et andet arrangement eller få evt. betalte fakturaer refunderet. Pladsen kan også altid overdrages til en kollega.

COVID-19

Vi følger situationen vedr. COVID-19 tæt og holder os opdateret. Er du tilmeldt arrangementet, så vil du få direkte besked, hvis der skulle komme ændringer. Har du spørgsmål eller andet, så kontakt os på info@IntraTeam.dk.

Er flyttet fra 27. maj til 6. oktober.

Vi tager forbehold for ændringer i programmet for arrangementet.

SHARE[addtoany]
2020-10-6 09:00 2020-10-6 16:00 Europe/London Moderne intranet og digitale arbejdspladser LEGO System A/S - Aastvej 1, 7190 Billund
save event to calendar

Tilmeld dig

* Alle felter skal udfyldes
You already has been joined the event.

Har du kommentarer til din tilmelding (fx EAN-nummer, fakturaadresse m.v.), så send en mail til info@IntraTeam.dk.

Har du spørgsmål?

Ring eller send os en mail

Arrangementer og netværksmøder
Webinar: Intern kommunikation via Virtuel Reality hos Grundfos
  • august 18, 2020
  • 14:30 to 15:30
  • Online webinar
Netværksmøde om Microsoft/Office 365 governance og intranet hos KMD
  • august 26, 2020
  • 10:00 to 14:00
  • KMD - Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg
Netværksmøde om Office 365, SharePoint og migrering
  • august 27, 2020
  • 10:00 to 14:00
  • Novo Nordisk - Vandtårnsvej 108, 2860 Søborg
Prøv et gratis møde

Kontakt os på Info@IntraTeam.dk for et gratis og uforpligtende prøvemøde. Konsulenter og leverandører har ingen adgang.

Følg med i vores IntraTeam nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du vil have informationer om, hvad der rører sig på den digitale arbejdsplads direkte i din mailboks. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet igen.

Andre arrangementer

Vi har et hav af netværksmøder, webinars og arrangementer, hvor du kan blive inspireret til dit arbejde med intranettet og den digitale arbejdsplads herunder Office 365, SharePoint, Change Management, HR, Knowledge Management, samarbejde og meget andet.

Gratis online community til dig

Er du interesseret i faglig sparring om den digitale arbejdsplads, så opret en gratis profil på vores online community, hvor du kan få input til dine aktuelle udfordringer med den digitale arbejdsplads.