Moderne intranet og digitale arbejdspladser

  • 29/10/2019
  • 09:00 to 16:00
  • Nordea - Grønjordsvej 10, 2300 København S

Beskrivelse af temadagen

Dette efterårsarrangement har fokus på moderne intranet og digitale arbejdspladser, hvor forskellige virksomheder og organisationer viser og fortæller om deres intranet og digitale arbejdsplads.

Tak til Nordea for at være vært for dagen.

Dagens program
08.30 – Registrering
09.00 – Velkomst

v/ Anette Wittenberg, IntraTeam 

09.10 – Nordea – Intra er indgangen til vores digitale arbejdsplads

Intra er stedet, hvor medarbejderne holder sig opdateret gennem nyheder, og hvor de tilgår informationer og instruktioner, som de behøver for at kunne udføre deres daglige arbejde. På Intra er der også links til alle andre applikationer såvel som Yammer og andre Office 365 værktøjer. Alle udgør de Nordeas digitale arbejdsplads.

Indlæg v/ Anne Neumann Nielsen og Michael Rosager, Nordea 

10.00 – Pause og networking
10.20 – Sisterhood – Søstrene Grenes intranet

Lanceret i 2017 – første intranet for Søstrene Grene, som binder Søstrene sammen på tværs af afdelinger og landegrænser i et Sisterhood. Præsentationen vil omhandle fokuspunkter i arbejdet med Sisterhood:

  • Stor change-opgave: gå fra mail-kultur til intranet-kultur
  • Ledelsens primære kommunikationsplatform – stærk opbakning fra ledelsen fra dag 1
  • Kulturbærende platform, der understøtter Anna og Claras vidunderlige verden, Søstrene Grenes værdier samt den særlige Søsterånd, man møder i Søstrene Grene
  • Intranet på flere platforme: app, infoskærme, tablets til lagerfolk
  • Ny fremtidig løsning for butiksleddet

Det bliver også til en tur rundt på intranettet og så skal vi se deres app.

Indlæg v/ Malene Lund Jørgensen, Søstrene Grene

11.10 – Pause og networking
11.30 – SVT fik styr på intranettet med metadata og livscykler

Udgangspunktet: 43% af de ansatte kunne ikke finde den nødvendige information eller udføre deres opgaver via intranettet.

Indsatsområder:

  • Fra 2550 til 500 redigerede sider
  • Kontrolleret termoversigt med henblik på at indsamle indhold fra forskellige kilder
  • Office 365 integration uden SharePoint som CMS
  • Rolle, afdeling og by: Metadata der skaber personalisering og relevans
  • Vedligeholde opdateret information og uddatere gammelt indhold

Indlæg v/ Johan Simon, SVT – Sveriges Television 

12.20 – Lightning talks:
  • Omnia Intranet
  • Valo
12.30 – Frokost og networking
13.10 –Vejen fra gammel til nyt tidssvarende intranet

Da Codan og TryggHansa (RSA Scandi) fik Office 365 inklusiv SharePoint Online åbnede muligheden for at skifte det eksisterende intranet ud med et nyt og mere tidssvarende. Precio Fishbone fortæller her om Codan-casen og hvilke overvejelser der blev gjort for at sikre en nem overgang for både brugere og redaktører. Hør om udfordringerne og løsningerne i en stor international virksomhed, hvor en fælles platform skal tilgodese de enkelte landes behov for branding, rettigheder og publicering på tværs af lande og sprog.

Indlæg v/Merete Skjødt Nielsen, Codan Forsikring & Eigil Mølgaard, Precio Fishbone 

14.00 – Pause og networking
14.10 – Intranettet anno 2019 – Hvad viser tallene?

Intranet-verdenen er kompleks, og det kan være svært at finde ud af, hvilke tendenser, vi ser i intranet-branchen som helhed. IntraTeam har siden 2000 udarbejdet intranetundersøgelser, som viser tendenserne og tilstanden for intranettet/den digitale arbejdsplads. I den seneste undersøgelse har over 218 organisationer deltaget, og i denne præsentation vil Kurt fortælle om key take-aways fra undersøgelsen:

  • Hvem er ansvarlig for intranettet/den digitale arbejdsplads?
  • Hvornår og hvordan fungerer søgningen?
  • I hvilke organisationer er det sociale aspekt ekstra værdifuldt?
  • Hvilke systemer bruges der og hvilke er mest succesfulde?

Indlæg v/ Kurt Kragh Sørensen, IntraTeam

14.50 – Pause
15.10 – Hvordan ser fremtidens intranet ud?

Er dit intranet en Ford Model T eller en Tesla? I dag er der brug for digitale løsninger, der skaber flow i medarbejderens hverdag. Det handler om at gøre medarbejderen bedre til at varetage sit job. I dette indlæg vil Jonas se på, hvilke krav den digitale udvikling stiller til udvikling af fremtidens intranet. Du skal ikke have højdeskræk eller være bange for nye skabninger, for vi skal både højt op i helikopteren og møde nogle af dine nye kollegaer på arbejdspladsen – og som kommer til at forandre dit syn på, hvad et intranet skal kunne for altid.

Indlæg v/ Jonas Bladt Hansen, Inversus

16.00 – Tak for i dag og på gensyn

Ændringer til programmet for temadagen om moderne intranet og digitale arbejdspladser kan forekomme.

Priser og tilmelding
Efter 28. september
Platin-medlem GRATIS
Netværksgruppemedlemmer* 1.190,-
Webinar-medlemmer** 1.785,-
Kollega*** 1.980,-
Ikke medlem 2.380,-

Du kan tilmelde dig ved at udfylde nedenstående tilmeldingsformular eller sende en mail til info@IntraTeam.dk. 

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.Priser er ekskl. moms og i danske kroner.
*Betalende netværksgruppemedlem (Får 50% rabat på øvrige-prisen)
**Betalende webinar-medlem (Får 25% rabat på øvrige-prisen)
***Oplys navnet på betalende IntraTeam medlem (Gælder kun netværksgruppe – eller plus-medlem)

Partners

 

Parkering og offentlig transport

Der er betalingsparkering på DR’s parkeringsplads – lige ved Metroen. Vi anbefaler at benytte Metroen til DR Byen, som ligger ved siden af Nordea.

SHARE[addtoany]
2019-10-2916:002019-10-2916:00Europe/London Moderne intranet og digitale arbejdspladser Nordea - Grønjordsvej 10, 2300 København S
save event to calendar
past event
16

Har du kommentarer til din tilmelding (fx EAN-nummer, fakturaadresse m.v.), så send en mail til info@IntraTeam.dk.

Følg med i vores IntraTeam nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du vil have informationer om, hvad der rører sig på den digitale arbejdsplads direkte i din mailboks. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet igen.

Andre arrangementer

Vi har et hav af netværksmøder, webinars og arrangementer, hvor du kan blive inspireret til dit arbejde med intranettet og den digitale arbejdsplads herunder Office 365, SharePoint, Change Management, HR, Knowledge Management, samarbejde og meget andet.

Gratis online community til dig

Er du interesseret i faglig sparring om den digitale arbejdsplads, så opret en gratis profil på vores online community, hvor du kan få input til dine aktuelle udfordringer med den digitale arbejdsplads.