Moderne intranet og digitale arbejdspladser

  • oktober 29, 2019
  • 09.00 to 16:00
  • Nordea - Grønjordsvej 10, 2300 København S

Beskrivelse af temadagen

Dette efterårsarrangement har fokus på moderne intranet og digitale arbejdspladser, hvor forskellige virksomheder og organisationer viser og fortæller om deres intranet og digitale arbejdsplads.

Tak til Nordea for at være vært for dagen.

Dagens program
08.30 – Registrering
09.00 – Velkomst

v/ Anette Wittenberg, IntraTeam 

09.10 – Nordea – Intra er indgangen til vores digitale arbejdsplads

Intra er stedet, hvor medarbejderne holder sig opdateret gennem nyheder, og hvor de tilgår informationer og instruktioner, som de behøver for at kunne udføre deres daglige arbejde. På Intra er der også links til alle andre applikationer såvel som Yammer og andre Office 365 værktøjer. Alle udgør de Nordeas digitale arbejdsplads.

Indlæg v/ Anne Neumann Nielsen og Michael Rosager, Nordea 

10.00 – Pause og networking
10.20 – Sisterhood – Søstrene Grenes intranet

Lanceret i 2017 – første intranet for Søstrene Grene, som binder Søstrene sammen på tværs af afdelinger og landegrænser i et Sisterhood. Præsentationen vil omhandle fokuspunkter i arbejdet med Sisterhood:

  • Stor change-opgave: gå fra mail-kultur til intranet-kultur
  • Ledelsens primære kommunikationsplatform – stærk opbakning fra ledelsen fra dag 1
  • Kulturbærende platform, der understøtter Anna og Claras vidunderlige verden, Søstrene Grenes værdier samt den særlige Søsterånd, man møder i Søstrene Grene
  • Intranet på flere platforme: app, infoskærme, tablets til lagerfolk
  • Ny fremtidig løsning for butiksleddet

Det bliver også til en tur rundt på intranettet og så skal vi se deres app.

Indlæg v/ Malene Lund Jørgensen, Søstrene Grene

11.10 – Pause og networking
11.30 – SVT fik styr på intranettet med metadata og livscykler

Udgangspunktet: 43% af de ansatte kunne ikke finde den nødvendige information eller udføre deres opgaver via intranettet.

Indsatsområder:

  • Fra 2550 til 500 redigerede sider
  • Kontrolleret termoversigt med henblik på at indsamle indhold fra forskellige kilder
  • Office 365 integration uden SharePoint som CMS
  • Rolle, afdeling og by: Metadata der skaber personalisering og relevans
  • Vedligeholde opdateret information og uddatere gammelt indhold

Indlæg v/ Johan Simon, SVT – Sveriges Television 

12.20 – Frokost og networking
13.00 – Vejen fra gammel til nyt tidssvarende intranet

Da Codan og TryggHansa (RSA Scandi) fik Office 365 med SharePoint Online øjnede muligheden sig for at skifte eksisterende intranet ud med et nyt og mere tidssvarende. Codan fortæller her om hvilke overvejelser man gjorde for at sikre en sømløs overgang for både brugere og redaktører. Hør om udfordringerne og løsningerne i en stor international virksomhed hvor en fælles platform skal tilgodese de enkelte landes behov for branding, rettigheder og publicering på tværs af lande og sprog. Codan viser det færdige produkt og tankerne bag løsningen.

Indlæg v/ Bülent Gögenur, RSA Scandinavia Trygg-Hansa & Codan

13.50 – Pause og networking
14.00 – Ny digital arbejdsplads – fra SharePoint 2007 og direkte i skyen

Det har været et omfattende projekt at udvikle Vestas’ intranet og digitale arbejdsplads, som for nyligt er blevet lanceret. Vi kigger på tankerne bag den nye løsning, de forudsete og mindre forudsete udfordringer og nødvendigheden af et tæt samspil mellem it- og kommunikationsafdelingerne. Vi får en kort rundvisning på intranettet med fokus på de ”moderne” elementer. Der er gjort meget for at sikre god søgning, målrettet indhold, avanceret brug af analytics og ikke mindst være klar på de krav, som skyen stiller til en løsning. Vestas er en af pionererne udi brugen af SharePoint Modern Sites, og Anne Mette vil fortælle om intentionerne hermed.

Indlæg v/ Anne Mette Westergaard, Vestas

14.50 – Pause med kaffe og kage
15.10 – Intranettet anno 2019 – Hvad viser tallene?

Intranet-verdenen er kompleks, og det kan være svært at finde ud af, hvilke tendenser, vi ser i intranet-branchen som helhed. IntraTeam har siden 2000 udarbejdet intranetundersøgelser, som viser tendenserne og tilstanden for intranettet/den digitale arbejdsplads. I den seneste undersøgelse har over 218 organisationer deltaget, og i denne præsentation vil Kurt fortælle om key take-aways fra undersøgelsen:

  • Hvem er ansvarlig for intranettet/den digitale arbejdsplads?
  • Hvornår og hvordan fungerer søgningen?
  • I hvilke organisationer er det sociale aspekt ekstra værdifuldt?
  • Hvilke systemer bruges der og hvilke er mest succesfulde?

Indlæg v/ Kurt Kragh Sørensen, IntraTeam

15.50 – Tak for i dag og på gensyn

Ændringer til programmet kan forekomme.

Priser og tilmelding
Før 28. septemberEfter 28. september
Platin-medlemGRATISGRATIS
Netværksgruppemedlemmer*1.090,-1.190,-
Webinar-medlemmer**1.635,-1.785,-
Kollega***1.780,-1.980,-
Ikke medlem2.180,-2.380,-

Du kan tilmelde dig ved at udfylde nedenstående tilmeldingsformular eller sende en mail til info@IntraTeam.dk. 

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.Priser er ekskl. moms og i danske kroner.
*Betalende netværksgruppemedlem (Får 50% rabat på øvrige-prisen)
**Betalende webinar-medlem (Får 25% rabat på øvrige-prisen)
***Oplys navnet på betalende IntraTeam medlem (Gælder kun netværksgruppe – eller plus-medlem)

Partners

Har du spørgsmål?

Ring eller send os en mail

Arrangementer og netværksmøder
NNIT – Tema: RPA og forandringsledelse
  • september 24, 2019
  • 10:00 to 14:00
  • NNIT - Østmarken 3A, 2860 Søborg
Coloplast – Tema: Office 365 adoption (Which tool when?)
  • september 25, 2019
  • 10:00 to 14:00
  • Coloplast - Holtedam 3, 3050 Humlebæk
TDC – Tema: Gevinster ved brug af teknologi i HR
  • september 25, 2019
  • 10:00 to 14:00
  • TDC - Teglholmsgade 1, 0900 København C
Prøv et gratis møde

Kontakt os på Info@IntraTeam.dk for et gratis og uforpligtende prøvemøde. Konsulenter og leverandører har ingen adgang.

SHARE[addtoany]
2019-10 -29 09.00 2019-10 -29 16:00 Europe/London Moderne intranet og digitale arbejdspladser Nordea - Grønjordsvej 10, 2300 København S
save event to calendar

Tilmeld dig

* Alle felter skal udfyldes
You already has been joined the event.