Moderne intranet og kommunikationsformer

- 23/10/2024
- 08:30 to 15:45
- Novonesis/Chr. Hansen - Gammel Venlighedsvej 14, 2970 Hørsholm
Deltag i denne temadag med fokus på moderne intranet og kommunikationsformer. Du får inspiration og input til dit aktuelle arbejde og mulighed for at netværke med de andre deltagere.
08.30 – Registrering
Registrering og let morgenmad.
09.00 – Velkomst
Velkomst v/ Anette Wittenberg, IntraTeam
09.15 – AI i intern kommunikation
I Novo Nordisk er der fokus på at integrere generativ kunstig intelligens i kommunikation som et værktøj til at styrke kreativitet samt kvaliteten af on-brand kommunikation.
Inden ChatGPT blev almindeligt kendt, havde Global Communication udviklet et generativt AI-powered værktøj baseret på Novo Nordisk data, som blev testet af 200 Novo Nordisk medarbejdere – et værktøj, som alle medarbejdere i Novo Nordisk i dag har adgang til. Pernille vil dele sine erfaringer med udviklingen og brugen af generativ kunstig intelligens, give en demo af værktøjet samt diskutere forankringsledelse – alt sammen med et øje for at fremme et sundt og udviklende arbejdsmiljø.
Indlæg v/ Pernille Kjæmpe, Digital Communication Lead, Novo Nordisk
10.05 – Pause og networking
10.25 – Hvordan vi fusionerede Novozymes og Chr. Hansens intranets
Hør om rejsen bag fusionen af Novozymes og Chr. Hansens intranets til det nye samlede BioHub. Vi vil afdække tekniske udfordringer og innovative løsninger, der fører imod skabelsen af den forenede digitale arbejdsplads. Vi kommer ind på valgene af teknisk integration, både på M365 plan og med hensyn til nye webparts og afvigelser fra Out of the Box og om blanding af kulturer. Få indsigt i, hvordan to teams blev ét i samarbejdet, hvor vi ville forbedre intern kommunikation og skabe samarbejde på tværs af én samlet global organisation. Hør om de umiddelbare fordele og den positive brugeroplevelse, som det nye intranet har skabt samt de værdifulde læringer og næste skridt for BioHub.
Indlæg v/ Thomas Borch, Tech Lead, Digital Workplace, Novonesis
11.10 – Pause og networking
11.25 – Lightning talk – NGAGE
Lightning talk v/ Maria Bech, Senior Modern Workplace Consultant, NGAGE
11.30 – Lightning talk – MOCA365
Ligthning talk v/ Peter Brinch Larsen, CTO og SharePoint arkitekt, MOCA365 by Pointwork
11.35 – Round table diskussioner
Round table: Fremtidens arbejdsplads: Digital medarbejderoplevelse og AI
- Hvordan kan AI forbedre produktiviteten og effektiviteten på arbejdspladsen?
- Hvilke udfordringer og muligheder opstår ved at integrere teknologi i en hybrid arbejdsplads?
- Hvordan kan virksomheder sikre, at deres digitale værktøjer er brugervenlige og effektive?
Faciliteret af Esben Rytter, CEO og Strategisk Rådgiver, NGAGE
Round table: Hvordan lykkedes vi med at implementere?
- Hvilke greb kan vi tage for at implementere nye løsninger?
- Hvordan modner vi forandringsparatheden?
- Hvordan sikrer vi ledelsesopbakning til forandringer?
Faciliteret af Maria Bech, Senior Modern Workplace Consultant, NGAGE
Round table: Administration og håndtering af Microsoft 365 News-feed
- Har du en formel, intern ‘kommunikationsstrategi’
- Hvordan sikrer du, at din nyhed ‘rammer’ den tilsigtede ‘målgruppe’
- Har medarbejderne en fornemmelse af, hvilken information der kommer i hvilke nyhedskanaler?
- Kan medarbejderne bestemme, hvilke nyheder de vil modtage, eller modtager de alle nyheder og forventes at finde ud af, hvad der er vigtigt?
- Kan medarbejderne nemt finde relevante nyhedsartikler senere, når der er behov for det?
Faciliteret af Peter Brinch Larsen, Managing Director og SharePoint Specialist og Lars Hejn Kristensen, Senior Digital Workplace Consultant, MOCA365 by Pointwork
Round table: Forretningskritiske applikationer på 365 platformen
- Del hvad din organisation bruger 365 til udover intranet
- Hvilke applikationer giver det mening at bygge på 365?
- Få eksempler på løsninger til HR, Kvalitet, Legal.
Faciliteret af Brian Schildt, COO, Blue Dock
12.00 – Frokost og networking
Frokost og tid til at networke.
12.45 – Få support til det moderne intranet
Kurt leder en diskussion om, hvordan I kan få topledelsens support til intranettet:
- Strategi og formål for intranettet
- Intranettet som nyhedsmedie og måling af effekten af nyhederne
- Governance på intranettet
- AI til at understøtte intranettet
- Er brugerne tilfredse med den interne søgefunktionalitet?
Indlæg v/ Kurt Kragh Sørensen, Owner and facilitator, IntraTeam
13.30 – Pause og networking
13.50 – Viva Engage hos Danfoss
Danfoss’ brug af Viva Engage har udviklet sig til at være en stor succes, især med den strategiske tilgang til at rulle det ud i lokale communities og skabe communities of interest. Dette har ført til en imponerende adoption blandt medarbejderne på alle niveauer, hvilket understreger vigtigheden af at engagere ‘almindelige’ medarbejdere lige så meget som ledere. Succesen med denne tilgang er ikke kun anerkendt internt hos Danfoss, men har også fanget Microsofts opmærksomhed, hvilket resulterede i en custormer case video, der fremhæver rejsen og resultaterne.
Indlæg v/ Jørn Nurkka, Senior Communication Advisor, Danfoss
14.25 – Pause og networking
Tid til noget sødt og mulighed for at networke med deltagere, talere og partnere.
14.45 – Forbedring af intranettet med data, research og feedback
Deltag i fortællingen om, hvordan vores produktteam forvandlede intranettet til et dynamisk og uundværligt værktøj. Gennem et robust forbedringsprogram drevet af data, research og brugerfeedback, sikrer vi, at vores intranet forbliver vitalt og engagerende. Få indsigt og praktiske tips til at gøre dit intranet til en hjørnesten i organisationens succes.
Key takeaways:
- Dynamisk søgeoplevelse: Lær, hvordan vi ændrede vores søgefunktionalitet fra statisk til dynamisk.
- Adoption og træning: Udforsk vores strategier for at drive brugeradoption og effektiv træning.
- Governance-model: Forstå de governance-strukturer, vi implementerede for at opretholde nøjagtigheden af indholdet.
- Automatiseringsflow: Se, hvordan automatisering strømliner vores processer og holder intranettet opdateret.
Indlæg v/ Thomas K. J. Julø, Digital Workplace Adoption Consultant, MAN Energy Solutions
15.30 – Kort afrunding
15.45 – Tak for i dag og på gensyn
Pris og tilmelding
Du kan tilmelde dig ved at sende en mail til info@IntraTeam.dk eller via tilmeldingsknappen i toppen af siden.
Efter 21. september |
kr. 2.390,- |
Priser er ekskl. moms og i danske kroner. Tilmelding er bindende 14 dage før arrangementet. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration. Vi tager forbehold for ændringer i programmet for arrangementet.
Medlemsdeltagelse
Alle IntraTeam guld-medlemmer har gratis adgang til temadagen. Sølv-medlemmer får 25% rabat. Kontakt os på info@IntraTeam.dk, hvis du er i tvivl om din medlemskabstype, ønsker at tilmelde dig eller at blive medlem.
Stor tak til dagens partnere
Parkering
Der er gæsteparkering foran receptionen. Ellers kan grusparkeringen på Gammel Venlighedsvej bruges. Der er også parkeringspladser rundt i området generelt, på hjørnet af Bøge Allé og Venlighedsvej fx.
Gæsteparkeringen er markeret med rødt her. Man skal ikke hente noget papir til at have i forruden.
Har du kommentarer til din tilmelding (fx EAN-nummer, referencenummer, PO eller lignende), send da en mail til info@IntraTeam.dk.