Moderne intranet og kommunikationsformer

  • 12/10/2021
  • 09:00 to 15:30
  • Nykredit - Kalvebod Brygge 1-3, 1780 København V

Deltag i denne fysiske temadag, der sætter fokus på moderne intranet og kommunikationsformer. Du får fem interessante cases og masser af mulighed for at netværke og videndele med de andre deltagere. 

Dagens program
08.30 – Registrering
09.00 – Velkomst

v/ Kurt Kragh Sørensen, IntraTeam 

09.10 – Moderne intranet og kommunikation hos Haldor Topsøe

Mette Pihl Køster, intranet manager hos Haldor Topsøe præsenterer deres moderne intranet og andre kommunikationskanaler. Mette vil komme ind på:

  • Yammer gruppe for ledere – også en gruppe for nye ledere
  • Tagning af alt indhold
  • Governance og statistik på lavfrekvent indhold.
  • Personaliseret søgning
  • Erfaringer med migrering fra on prem til SharePoint Online
  • Organiseringen
  • Fremtiden

Indlæg v/ Mette Pihl Køster, intranet manager, Haldor Topsøe

10.00 – Pause og networking
10.20 – Teams som salgsværktøj hos Coloplast

På rekordtid fik salgsstyrken ”interessetid” til at mestre virtuelle løsninger til kundemøder.

Virtuelle møder blev pludselig hverdag for endnu flere. Blandt andet måtte salgsstyrken hurtigt sande, at der fremover vil være to typer møder: Traditionelle kundermøder og virtuelle kundemøder.  Og ikke mindst blev inspirationsmøder til webinars.

Coloplast fik hurtigt vendt deres virtuelle kundemøder og events fra en nødløsning til en professionel løsning ved hjælp af Microsoft Teams og andre digitale muligheder.

Indlæg v/ Gitte Hejselbak, Global IT Learning Partner, Coloplast

10.50 – Pause og networking
11.10 – Virtuelle assistenter hos Ørsted

Jonas Lind og hans kolleger hos Ørsted eksperimenterer med virtuelle assistenter, som skal præsentere kollegerne for indhold og funktioner, som de forventes at skulle bruge. Det sker via de nye Microsoft Viva Cards.

Det kan være:

  • Du har booket en rejse til en destination, der kræver visum. Link til visumansøgning præsenteres.
  • Du tager på kontoret. Parkeringskælderen er fuld, og du anbefales at parkere et andet sted.
  • Du lander på en destination og får information om taxi og, hvor det lokale kontor ligger etc.

Indlæg v/ Jonas Nørbork Lind, Product Owner, Ørsted

11.40 – Kort pause
11.45 – Lightning talk
12.00 – Round table

I denne session har du mulighed for at netværke, få input og dele viden om:

Fremtidens dynamiske kontor

  • Hvordan tager man det faste skrivebord fra en medarbejder?
  • Hvordan optimerer I arbejdspladserne på kontoret og hjemme?
  • Fordele og ulemper ved flexible seeting
  • Booker I skriveborde, frokost og parkeringspladser?

Faciliteret af Jesper Bo Larsen, Blue Dock / MyDesk 

Yammer

  • Hvad ser du af fordele og ulemper ved den nye Yammer funktion ”Post på vegne af” eks. din chef?
  • Foretrækker du, at mange læser din post på Yammer eller at mange reagerer på den?
  • Hvad siger du til din chef, hvis han/hun siger, at de har for travlt til at være på Yammer?

Faciliteret af Cai Kjaer, SWOOP Analytics

Intranet og digital arbejdsplads 2022 – Er SharePoint Online nok?

  • Hvilke erfaringer har I med at bygge intranet, udelukkende ved brug af SharePoint Online?
  • Har I valgt at indlemme Teams, Yammer og andre M365 produkter i jeres intranet strategi – og hvordan?
  • Er der brug for 3. parts produkter til at bygge intranet og hvilke parametre kan have indflydelse på dette tilvalg?

Faciliteret af Lars Hejn Kristensen, Pointwork

Microsoft 365, SharePoint online og Teams – ude af kontrol?

  • Efter et til to år af hybrid arbejde i Teams, har du styr på data?
  • Hvordan sikre I jer imod ” eksplosion”, uden at administrationen lægge jer ned?
  • Hvilken form for automatisering er nødvendig?
  • Er det nok med ”simpel” Life cycle management?

Faciliteret af Claus Jarrels, Pointwork

Eksternt samarbejde på Microsoft 365

  • Hvordan onboarder du eksterne brugere sikkert og let?
  • Hvad giver du den eksterne adgang til?
  • Hvordan ser jeg, hvad jeg har givet den eksterne adgang til?
  • Hvordan opretter, vedligeholder og styrer du ejerskab af Teams?

Faciliteret af Jesper Liebing, AvePoint

12.25 – Frokost og networking
13.20 – Fra dinosaur til digital hos MAN Energy Solutions

Peter og Joseph vil fortælle om deres nye intranet med særlig fokus på:

  • Gateway til den digitale arbejdsplads
  • Reel værdi til kollegerne
  • Rigtig personalisering, som du aldrig har set det før
  • Fra silo til Agil
  • Total integration af Microsoft Office 365

Indlæg v/ Peter Stern, Digital Workplace Transformation & Product Owner og Joseph Purse, Head of UI/UX, MAN Energy Solutions

13.50 – Kort pause
14.00 – Round table

I denne session har du mulighed for at netværke, få input og dele viden om:

Governance – Hybrid work vs. Governance

  • Efter en tid med øget hybride arbejdsscenarier, har I styr på governance i jeres Microsoft 365 løsning?
  • Hvilke udfordringer er i spil?
  • Bruger I administrativt megen tid på at sørge for at alle er compliant?
  • Hvordan kommer man i kontrol?

Faciliteret af Claus Jarrels, Pointwork 

Digital Employee Experience

  • Hvilke erfaringer har I med at implementere Microsoft’s ‘EXP platform’, Microsoft Viva?
  • Hvilken værdi er der ved at implementere alle aspekter af MS Viva?
    • Connections?
    • Insights?
    • Learning?
    • Topics?
  • Hvilken af de 4 elementer mener I vil skabe mest værdi I jeres organisation, og hvorfor?
  • Er der elementer af Viva, som I IKKE kan se jer anvende I jeres organisation ?

Faciliteret af Lars Hejn Kristensen, Pointwork

Microsoft Teams

  • Hvad bruger du Microsoft Teams og Yammer til?
  • Fordele og ulemper ved at Microsoft Teams er gratis for alle?
  • Hvad er fordelene ved at bevæge sig ud af chat og ind i kanalerne på Teams?

Faciliteret af Cai Kjaer, SWOOP Analytics

Databeskyttelse på Microsoft 365

  • Hvorfor og hvad skal du tage backup af på Microsoft 365?
  • Skal du tage backup af Teams chat?
  • Skal du kunne restore SharePoint lister og metadata?
  • Hvad er forskellen på traditionel og cloud backkup?
  • Hvordan sikrer du, at indholdet opdateres?

Faciliteret af Jesper Liebing, AvePoint

14.30 – Pause og networking
14.50 – Københavns Lufthavnes nye intranet og brug af Yammer

Med et meget lille budget og få ressourcer har Københavns Lufthavne fået et nyt intranet baseret på Microsoft 365 i luften. Parallelt med dette har de også introduceret Yammer.

Helle vil komme ind på:

  • Fra afdelingssites til nyhedssite
  • Integreret Yammer uden introduktion og uddannelse
  • Sticky links til kvalitet, HR, IT processer mm.
  • A-Z med revl og krat
  • Prioritering af nyheder
  • Håndtering af lokale redaktører
  • Ildsjælens betydning

Indlæg v/ Helle Aggebo, Senior Communication Consultant, Københavns Lufthavne

15.15 – Afrunding
15.30 – Tak for i dag og på gensyn
Priser og tilmelding
Efter 25. september
Guldmedlemmer* Gratis
Pris for øvrige 2.380,-

Du kan tilmelde dig ved at udfylde nedenstående tilmeldingsformular eller sende en mail til Info@IntraTeam.dk.*Gratis deltagelse fra IntraTeams guldmedlemmer. Kontakt os på Info@IntraTeam.dk, hvis du er i tvivl om dit medlemskab.

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.

Priser er ekskl. moms og i danske kroner.

Har du spørgsmål?

Ring eller send os en mail

Arrangementer og netværksmøder
Søgning i dokumenthåndteringssystemer og Information Management hos Topdanmark
  • 16/08/2022
  • 10:00 to 14:00
  • Topdanmark Forsikring - Borupvang 4, 2750 Ballerup
Organisk trafik og Web Tools hos IDA
  • 18/08/2022
  • 10:00 to 14:00
  • IDA - Kalvebod Brygge 31-33, 1780 København V
Webinar: How good digital design reduces digital waste
  • 22/08/2022
  • 14:30 to 15:30
  • Microsoft Teams
Tak til dagens partnere

Parkering og offentlig transport

Deltagerne kan parkere enten på Nykredit terræn eller i kælderen, uden at skulle gøre noget. (Parkeringsvagten har fået fri denne dag, så det er gratis at parkere) Eneste sted man ikke må parkere er foran Forenet – men det står der også. Der er enkelte el ladere i p kælderen.

Ellers anbefales der at benytte offentlig transport. Hovedbanegården ligger ca. 1 km. fra adressen.

Vi tager forbehold for fejl og ændringer i programmet for arrangementet. 

SHARE[addtoany]
2021-10-12 09:00 2021-10-12 15:30 Europe/London Moderne intranet og kommunikationsformer Nykredit - Kalvebod Brygge 1-3, 1780 København V
save event to calendar
past event
25
Følg med i vores IntraTeam nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du vil have informationer om, hvad der rører sig på den digitale arbejdsplads direkte i din mailboks. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet igen.

Andre arrangementer

Vi har et hav af netværksmøder, webinars og arrangementer, hvor du kan blive inspireret til dit arbejde med intranettet og den digitale arbejdsplads herunder Microsoft/Office 365, SharePoint, Change Management, HR, samarbejde og meget andet.

Gratis online community til dig

Er du interesseret i faglig sparring om den digitale arbejdsplads, så opret en gratis profil på vores online community, hvor du kan få input til dine aktuelle udfordringer med den digitale arbejdsplads.