Moderne intranet og kommunikationsformer

  • 12/10/2021
  • 09:00 to 15:30
  • Nykredit - Kalvebod Brygge 1-3, 1780 København V

Deltag i denne fysiske temadag, der sætter fokus på moderne intranet og kommunikationsformer. Du får fem interessante cases og masser af mulighed for at netværke og videndele med de andre deltagere. 

Dagens program
08.30 – Registrering
09.00 – Velkomst

v/ Kurt Kragh Sørensen, IntraTeam 

09.10 – Moderne intranet og kommunikation hos Haldor Topsøe

Mette Pihl Køster, intranet manager hos Haldor Topsøe præsenterer deres moderne intranet og andre kommunikationskanaler. Mette vil komme ind på:

  • Yammer gruppe for ledere – også en gruppe for nye ledere
  • Tagning af alt indhold
  • Governance og statistik på lavfrekvent indhold.
  • Personaliseret søgning
  • Erfaringer med migrering fra on prem til SharePoint Online
  • Organiseringen
  • Fremtiden

Indlæg v/ Mette Pihl Køster, intranet manager, Haldor Topsøe

10.00 – Pause og networking
10.20 – Teams som salgsværktøj hos Coloplast

På rekordtid fik salgsstyrken ”interessetid” til at mestre virtuelle løsninger til kundemøder.

Virtuelle møder blev pludselig hverdag for endnu flere. Blandt andet måtte salgsstyrken hurtigt sande, at der fremover vil være to typer møder: Traditionelle kundermøder og virtuelle kundemøder.  Og ikke mindst blev inspirationsmøder til webinars.

Coloplast fik hurtigt vendt deres virtuelle kundemøder og events fra en nødløsning til en professionel løsning ved hjælp af Microsoft Teams og andre digitale muligheder.

Indlæg v/ Gitte Hejselbak, Global IT Learning Partner, Coloplast

10.50 – Pause og networking
11.10 – Virtuelle assistenter hos Ørsted

Jonas Lind og hans kolleger hos Ørsted eksperimenterer med virtuelle assistenter, som skal præsentere kollegerne for indhold og funktioner, som de forventes at skulle bruge. Det sker via de nye Microsoft Viva Cards.

Det kan være:

  • Du har booket en rejse til en destination, der kræver visum. Link til visumansøgning præsenteres.
  • Du tager på kontoret. Parkeringskælderen er fuld, og du anbefales at parkere et andet sted.
  • Du lander på en destination og får information om taxi og, hvor det lokale kontor ligger etc.

Indlæg v/ Jonas Nørbork Lind, Product Owner, Ørsted

11.40 – Kort pause
11.45 – Lightning talk
11.55 – Round table

I denne session har du mulighed for at netværke, dele viden og få input til dine udfordringer med emner så som:

  • Fremtidens dynamiske kontor
    • Hvordan tager man det faste skrivebord fra en medarbejder?
    • Hvordan optimerer I arbejdspladserne på kontoret og hjemme?
    • Fordele og ulemper ved flexible seeting
    • Booker i skriveborde, frokost og parkeringspladser

      Faciliteret af Jesper Bo Larsen, Blue Dock / MyDesk
  • Yammer
    • Hvad ser du af fordele og ulemper ved den nye Yammer funktion ”Post på vegne af” eks. din chef?
    • Foretrækker du, at mange læser din post på Yammer eller at mange reagerer på den?
    • Hvad siger du til din chef, hvis han/hun siger, at de har for travlt til at være på Yammer?

      Faciliteret af Cai Kjaer, SWOOP Analytics
  • Intranet og digital arbejdsplads
  • Microsoft 365 og SharePoint
  • Microsoft Teams
  • Governance
  • Enterprise Social Network
  • Digital Employee Experience

Har du ønsker til round table emner, så send en mail til Kurt@IntraTeam.dk.

12.20 – Frokost og networking
13.20 – Fra dinosaur til digital hos MAN Energy Solutions

Peter og Joseph vil fortælle om deres nye intranet med særlig fokus på:

  • Gateway til den digitale arbejdsplads
  • Reel værdi til kollegerne
  • Rigtig personalisering, som du aldrig har set det før
  • Fra silo til Agil
  • Total integration af Microsoft Office 365

Indlæg v/ Peter Stern, Digital Workplace Transformation & Product Owner og Joseph Purse, Head of UI/UX, MAN Energy Solutions

13.50 – Kort pause
14.00 – Round table

I denne session har du mulighed for at netværke, dele viden og få input til dine udfordringer med emner så som:

  • Microsoft Teams
    • Hvad bruger du Microsoft Teams og Yammer til?
    • Fordele og ulemper ved at Microsoft Teams er gratis for alle.
    • Hvad er fordelene ved at bevæge sig ud af chat og ind i kanalerne på Teams

      Faciliteret af Cai Kjaer, SWOOP Analytics
  • Intranet og digital arbejdsplads
  • Microsoft 365 og SharePoint
  • Governance
  • Enterprise Social Network
  • Digital Employee Experience

Har du ønsker til round table emner, så send en mail til Kurt@IntraTeam.dk.

14.30 – Pause og networking
14.50 – Københavns Lufthavnes nye intranet og brug af Yammer

Med et meget lille budget og få ressourcer har Københavns Lufthavne fået et nyt intranet baseret på Microsoft 365 i luften. Parallelt med dette har de også introduceret Yammer.

Helle vil komme ind på:

  • Fra afdelingssites til nyhedssite
  • Integreret Yammer uden introduktion og uddannelse
  • Sticky links til kvalitet, HR, IT processer mm.
  • A-Z med revl og krat
  • Prioritering af nyheder
  • Håndtering af lokale redaktører
  • Ildsjælens betydning

Indlæg v/ Helle Aggebo, Senior Communication Consultant, Københavns Lufthavne

15.15 – Afrunding
15.30 – Tak for i dag og på gensyn
Priser og tilmelding
Før 25. septemberEfter 25. september
Guldmedlemmer*GratisGratis
Pris for øvrige2.180,-2.380,-

 

Du kan tilmelde dig ved at udfylde nedenstående tilmeldingsformular eller sende en mail til Info@IntraTeam.dk.*Gratis deltagelse fra IntraTeams guldmedlemmer. Kontakt os på Info@IntraTeam.dk, hvis du er i tvivl om dit medlemskab.

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.

Priser er ekskl. moms og i danske kroner.

Har du spørgsmål?

Ring eller send os en mail

Arrangementer og netværksmøder
Microsoft Viva samt Microsoft 365, intranet og SharePoint hos Skatteministeriet
  • 21/09/2021
  • 09:00 to 12:00
  • Online via Microsoft Teams
Forandringsledelse og adoption – gode råd og ledelsesopbakning
  • 22/09/2021
  • 09:00 to 12:00
  • Online via Microsoft Teams
Governance på intranettet (Netværksmøde for kommuner)
  • 23/09/2021
  • 10:00 to 12:00
  • Online via Microsoft Teams
Tak til dagens partnere

 

Vi tager forbehold for fejl og ændringer i programmet for arrangementet. 

SHARE[addtoany]
2021-10-12 09:00 2021-10-12 15:30 Europe/London Moderne intranet og kommunikationsformer Nykredit - Kalvebod Brygge 1-3, 1780 København V
save event to calendar

Tilmeld dig

* Alle felter skal udfyldes
You already has been joined the event.
Følg med i vores IntraTeam nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du vil have informationer om, hvad der rører sig på den digitale arbejdsplads direkte i din mailboks. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet igen.

Andre arrangementer

Vi har et hav af netværksmøder, webinars og arrangementer, hvor du kan blive inspireret til dit arbejde med intranettet og den digitale arbejdsplads herunder Microsoft/Office 365, SharePoint, Change Management, HR, samarbejde og meget andet.

Gratis online community til dig

Er du interesseret i faglig sparring om den digitale arbejdsplads, så opret en gratis profil på vores online community, hvor du kan få input til dine aktuelle udfordringer med den digitale arbejdsplads.