Det digitale HR

  • 04/10/2022
  • 09:00 to 16:00
  • Microsoft Teams
09:00 – Velkommen

v/ Anette Wittenberg, IntraTeam

09:20 – Hvordan du kan snige digitalisering ind i småbidder

Digital Employee Experience behøver ikke være store projekter, gøgl på skærmen eller tung teknik – det er enhver af de daglige erfaringer, vi gør os i processer, politikker og punkter.

Du kommer til at høre om:

  • Hvordan du kan starte en værdibaseret digitaliseringsrejse med høj energi
  • De 3 afgørende F’er i den gode digitaliserede medarbejderoplevelse
  • Hvorfor du skal kramme din IT-chef dagligt og hvad du kan starte med at tale med ham/hende om i morgen

Du får 2 udfordringer, 2 modeller og 2 værktøjer, der kan give dig et skub videre ad digitaliseringsvejen, så vær med på at deltage aktivt undervejs!

Din oplægsholder er Pia Skat-Rørdam, der har arbejdet med strategisk organisationskultur i mere end 20 år og elsker de nye muligheder for at skabe engagerede og effektive arbejdspladser.

Indlæg v/Pia Baagø Skat-Rørdam, Owner & Senior Consultant, Trustformation

10:00 – Pause
10:15 – Er HR klar til fremtidens arbejdsstyrke og internet?

Arbejde kommer de næste fem år til at blive defineret af, hvor vi arbejder, hvordan vi arbejder, og hvorfor vi arbejder. En stor gruppe nøglemedarbejdere er på vej på pension, og derfor risikerer virksomhederne at miste vigtig viden. Den nye arbejdsstyrke er international, kræver hjemmearbejde og vil have et formål med deres arbejde. Digitalisering har aldrig været mere vigtig, hvis man ønsker at være konkurrencedygtig i en ny virkelighed. Internettet går fra 2D til 3D over de næste 5-10 år, og nye platforme som AR og VR bliver hverdag for den nye arbejdsstyrke. Med det følger en række muligheder for at løse ovenstående udfordringer, men byder samtidig på andre udfordringer. Hvordan kan man ruste sig som organisation til denne transition? Det vil være Mads Troelsgaards omdrejningspunkt for dette oplæg.

Indlæg v/ Mads Troelsgaard, CEO & Co-founder, SynergyXR

10:45 – Pause
11:00- Postnord Danmarks erfaringer med robotløsninger i HR

Postnord har arbejdet med softwarerobotter (RPA) siden 2017 og har gennem årene formået at indhente store besparelser på mange forskellige områder, herunder HR.

Indlægget vil have fokus på, hvad vi har gjort i praksis med RPA relateret til de forskellige HR processer. Det omfatter fx:

  • Ansættelse, afsked, sygefravær, bemandingsplanlægning, normperioder – > løn
  • Hvordan spotter vi en proces, som egner sig til automatisering?
  • Hvordan vi arbejder sammen med RPA-teamet i Postnords IT-afdeling.

Indlæg v/ Lizanne Lyvill, Service Manager, IT og Helle Hinke, Director HR Operation hos PostNord 

11:50 – Kort opfølgning på formiddagens program
12:00 – Frokost
12:45 – Digitalisering af Employee Experience gennem en produktdrevet HR organisation

LEGO Koncernen har påbegyndt en signifikant digitaliseringsrejse på tværs af hele organisationen, og et af de store initiativer for at drive denne proces, er at blive mere produktdrevet. Det gælder også HR. Vinnie vil dele, hvilke tanker LEGO Koncernen har gjort sig omkring den nye måde at arbejde på. Hun vil adressere, hvilken vision og impact, der bliver sigtet efter, hvilke valg der ligger bag strukturen, og hvilke muligheder og udfordringer, der opstår.

Indlæg v/ Vinnie Kuld Jensen, Talent Product Director, LEGO Koncernen

13:20 – Pause
13:35 – Virksomhedens KPI’ere styrkes, når HR bruger læringsspil

Actee har i snart 20 år arbejdet med at løse HR-udfordringer gennem brug af læringsspil. I dette indlæg vil tre cases med globalt orienterede virksomheder blive introduceret. De har hver især benyttet Actee gamification kombineret med udvalgte forretningsmodeller og teorier.

  • Introduktion af ny strategi hos DFDS, hvor det var ønsket at skalere den agile arbejdsmetode til hele organisationen som en fundamental ændring af arbejdsformen.
  • Air Liquide bruger læringsspil til alle former for træning. I forbindelse med forandringsledelse har de kørt et fire dages program, hvor spillet har været i centrum for 200 niveau to ledere efterfuldt af en mindre version til 1.000 niveau tre ledere.
  • Hos Accounter har en fusion affødt læringsspil for deres 200 ledere. Hver enkelt skulle efterfølgende afholde en session med sine medarbejdere for på denne måde at få alle mentalt med på forandringsrejsen.

Indlæg v/Martin Greve Halse, Head of Nordics, Actee

14:00 – Pause
14:15 – Digital læring og kompetenceudvikling i Grundfos

I Grundfos har vi i en årrække arbejdet med digitalisering af læring og kompetenceudvikling. En udvikling, der startede tilbage i 2010 og som kun har accelereret siden. I dette indlæg vil vi give et indblik i hvilken vej, Grundfos har valgt at gå, når det kommer til at høste mulighederne ved at digitalisere læring, hvilke udfordringer vi har mødt på vejen samt, hvordan vi ser på fremtidens læring og kompetenceudvikling.

Indlæg v/Marcus Bendt Krogh Haure, Global L&D Lead, Grundfos 

14:45 – Pause
14:55 – Hvordan laver du et professionelt onboarding setup?

Alle kæmper med at tiltrække og fastholde de bedste medarbejdere, og derfor er onboarding blevet et endnu mere kritisk område at arbejde professionelt med. De nye medarbejdere forventer, at der ligger en konkret plan for, hvordan de kan blive en succes så hurtigt som muligt, men desværre kan de fleste organisationer i dag ikke leve op til den forventning. Ansvaret for onboardingen er lagt ud til den ansættende leder, men de har ikke tid eller konkret viden til at være professionelle onboarding managers. Så hvad kan HR gøre for at implementer et professionelt onboarding setup som hjælper både den nye medarbejder godt fra start, og giver den fornødne support til den ansættende leder?
Leapeo er en HR Tech virksomhed med fokus på onboarding og Adm Dir Kasper Ulf Nielsen vil introducere en konkret model til at strukturere og professionalisere onboardingen. Venzo er et HR konsulenthus og Partner Mathias Bøje Iversen vil forklare, hvordan onboarding kan kobles sammen med andre kritiske HR processer og systemer.

Indlæg v/ Kasper Ulf Nielsen, Administrerende Direktør hos Leapeo og Mathias Bøje Iversen, Partner hos Venzo. 

15:20 – Kort pause
15:25 – Nordeas rejse imod live chat

I Group People i Nordea bestræber vi os hele tiden på at forbedre brugeroplevelserne i vores digitale kanaler og services, så medarbejderne kan bruge mere tid på vores kunder. I dag supporterer Group People alle medarbejdere med personlig support inden for HR via telefon og mail.

Det burde være lige så nemt at være medarbejder i Nordea, som det er at være kunde, og i forbindelse med Nordeas digitaliseringsrejse er det nu muligt for medarbejderne at tale med en kollega i Group People via Chat. Det fungerer på samme måde som chatten med vores kunder, da vi anvender den samme teknologi for at gøre det nemmere at komme i kontrakt med Group People.

I dette indlæg giver vi et indblik i Nordeas digitaliseringsrejse – en rejse mod at forbedre brugeroplevelserne og gøre hverdagen nemmere og mere simpel. Vi vil komme nærmere ind på Chat-funktionen og hvilken vision, der bliver sigtet efter.

Indlæg v/ Patrick Timo Jørgensen, Recruiter og Shahid Mohammad, Head of People Direct & Wellbeing Denmark hos Nordea 

15:55 – Kort afrunding
16.00 – Tak for i dag

Du kan tilmelde dig ved at sende en mail til info@IntraTeam.dk eller via tilmeldingsknappen i toppen af siden.

Pris  980 kr.

Alle IntraTeam guld-medlemmer har gratis adgang til temadagen. Kontakt os på info@IntraTeam.dk, hvis du er i tvivl om dit medlemskab.

Priser er ekskl. moms og i danske kroner.
Afbestillingsbetingelser

Tilmelding er bindende 14 dage før arrangementet. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.

Vi tager forbehold for ændringer i programmet for arrangementet.

Ingen felter fundet.