Praktiske erfaringer med intranet og samarbejde på Office 365, SharePoint og Teams
- 12/06/2019
- 08:30 to 16:00
- Nykredit - Kalvebod Brygge 1-3, 1780 København V
Denne temadag handler om intranet og samarbejde på Office 365, SharePoint og teams, hvor vi gennem praktiske cases vil få indsigt i andres erfaringer med området.
Du kan tilmelde dig ved at sende en mail til info@IntraTeam.dk.
08.30 – Registrering
9.00 – Velkomst
Indlæg v/ Kurt Kragh Sørensen, IntraTeam
9.20 – Full blown Microsoft Teams hos Novozymes
Rikke fortæller om udrulningen af Microsoft Teams og vil komme ind på:
- Udrulning af teams (projektets forløb, kommunikation og adoption)
- Hvad er teams
- Styrker og svagheder ved Teams
- Fremtiden
Indlæg v/ Rikke Aabye, Collaboration Consultant , Novozymes
10.10 – Pause og networking
10.30 – VELUX går plain vanilla Office 365/SharePoint online på deres intranet
Efter Ignite i 2018 fik Christian svar på alle de udfordringer, som han så på deres intranet. Svarene fra Microsoft var så positive, at Christian ikke ser noget behov for en intranet in a box løsning til deres intranet, da Microsoft og Office 365 løser det hele på sigt med få undtagelser. Christian vil komme ind på:
- Hvilke mangler var der?
- Hvad er løst?
- Hvad bliver løst på sigt?
- Hvilke funktioner køber de til (alligevel)?
Indlæg v/ Christian Skjæran, Award-winning Digital Workplace Manager, VELUX
11.20 – Pause og networking
11.40 – Lightning talks
- ProActive
- Valo
- PeopleNet
12.00 – Frokost og networking
13.00 – Vinder af IntraTeamPrisen 2019: Kræftens Bekæmpelse
Kræftens Bekæmpelse blev nummer to til IntraTeamPrisen i 2018. I år vandt de så prisen. Det skyldes bl.a. brugen af IntraTeams benchmark, som viste indsatsområder, der gennem det forløbne år er blevet forbedret og forfinet. Samtidig er nye moduler blevet introduceret i takt med brugernes modenhed på det nye intranet. Anne vil komme ind på følgende:
- Mini-tour på intranettet Insite med eksempler og opbygning
- Fokus, overvejelser og ønsker med intranet-projektet
- Migrering af data
- Brug af benchmark i udviklingen af intranettet
- Brugerundersøgelse til forbedring af intranettet
- Udbyttet og værdien af Insite og læringspunkter
Indlæg v/ Anne Molbech-Kuskner, Redaktør, Kræftens Bekæmpelse
13.50 – Pause og networking
14.10 – Modern SharePoint intranet hos Skatteministeriet
Skatteministeriet er på Office 365 og bruger Modern SharePoint til deres intranet, samarbejdsløsning og classic til søgning. Desuden har de taget Powerapps i brug til blandt andet at give medarbejderne mulighed for at bestille Office 365 Groups.
Anni vil komme ind på følgende i sit indlæg:
- Modern SharePoint til intranet og samarbejdsrum
- Taksonomi som grundlag for personalisering og målrettet indhold.
- Stram styring af tags
- Venstremenu i stedet for vaflen
- Powerapps til provisionering af Office 365 Groups
- User adoption og rolleunderstøttelse
- Classic søgning
- Moderat pres for at få medarbejderne til at lægge billede på, skrive om sig selv og udfylde kompetencer
- Fremtid: Teams og integration af ESDH
Indlæg v/ Anni Voxnæs Waarst, Chefkonsulent og Irene Olsen, Fagkonsulent, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (Tidl. Skat)
15.00 – Pause og networking
15.20 – Ekspertpanel
Henrik Nordtorp, ProActive, Knut Relbe-Moe, Valo og Morten Andersen, PeopleNet stiller sig til rådighed for spørgsmål.
15.50 – Afrunding og tilbageblik på dagen
Afrunding v/ Kurt Kragh Sørensen, IntraTeam
16.00 – Tak for i dag og på gensyn
Du kan tilmelde dig ved at sende en mail til info@IntraTeam.dk.
Platin-medlem | GRATIS |
Netværksgruppemedlemmer* | 1.190,- |
Webinar-medlemmer** | 1.785,- |
Kollega*** | 1.980,- |
Øvrige | 2.380,- |
*Betalende netværksgruppemedlem (Får 50% rabat på øvrige-prisen)
**Betalende webinar-medlem (Får 25% rabat på øvrige-prisen)
***Oplyst navnet på betalende IntraTeam medlem (Både webinar-medlem og netværksgruppemedlem)
Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.Priser er ekskl. moms og i danske kroner.
Der er betalingsparkering i områderne omkring Kalvebod Brygge. Vær ekstra opmærksom på skiltningen på stederne.
Der kører bus til Otto Mønsteds Plads, som ligger få 100 meter fra adressen. Hovedbanegården ligger også i gåafstand.
Vi tager forbehold for ændringer i programmet og fejl på siden.
Vi oplever p.t. problemer med tilmeldingsformularen. Vil du gerne tilmelde dig, så send en mail til info@IntraTeam.dk.
Har du kommentarer til din tilmelding (fx EAN-nummer, fakturaadresse m.v.), så send en mail til info@IntraTeam.dk.