Valg af system til jeres intranet/digital arbejdsplads
Vi hos IntraTeam vil gerne hjælpe dig med jeres valg af system til intranet. For at hjælpe dig med at finde den bedste og billigste løsning til jer, har vi udviklet en kravspecifikation, som består af ca. 180 behov.
Intranet blev oprindeligt skræddersyet til hver enkelt organisation/virksomhed, men de senere år er systemerne blevet mere standardiserede. De kan meget mere og er blevet væsentligt billigere. De er nu lettere at sammenligne på funktioner og priser.
Hvis du svarer på, hvor vigtige disse forskellige behov er for jer, så sammenligner vi jeres behov op mod følgende leverandører:
Microsoft/Office 365/SharePoint
- 365Connect
- Beezy
- blue dock
- IntraActive
- moliri
- Office 365 – standard
- Omnia Intranet
- Unily
- Livetiles (Tidl. Wizdom)
Drupal
Umbraco
Andre
Sitecore Intranet Portal er nu discontinued.
EPiServer har ikke længere et standard intranet og kan derfor ikke blive sammenlignet som de andre.
FFW skræddersyr deres løsninger på Drupal og har ikke ønsket at deltage.
Vi har vægtet behovene ud fra vores mangeårige erfaring, så vi kan komme med en anbefaling til valg af system ud fra jeres behov.
Det gør I
Det eneste, I skal gøre, er at svare på, hvor vigtige de ca. 180 behov er for jer eller vi gør det sammen.
Det gør vi
Vi sammenholder jeres krav med ovenstående leverandørers løsninger. Vi vægter dem med vores erfaring og fortæller jer, hvilke systemer der umiddelbart passer bedst til jeres behov. Vi inkluderer også prisoverslag for disse systemer for hhv. 500 og 5.000 brugere, så I kan fornemme prislejet for de enkelte leverandører.
Forbehold
Det er vigtigt for os at gøre opmærksom på, at vi ikke kommer med den endelige løsning, men at kemi mellem jer og leverandøren og krav fra jer kan gøre en stor forskel. Vi peger jer i den rigtige retning og deler de erfaringer, vi har opbygget siden år 2000 gennem vores mange netværksmøder, konferencer og konsulentopgaver.
Det får I
I modtager en præsentation i PDF med en opfølgende forklaring af resultaterne. Det kan vi uddybe i en efterfølgende Skype session. I får bl.a. grafer for de tre bedste leverandører. I nedenstående eksempel dækker leverandør 1 det samlede behov med 65%. Og jeres krav er i dette eksempel langt fra 100% udnyttelse af mulighederne i et moderne intranet.
Bronze
I udfylder spørgeskemaet og får PDF med svarene i.
Kr. 17.900 excl. moms.
Sølv
Som i bronze med én times efterfølgende gennemgang på Skype.
Kr. 21.500 excl. moms
Guld
Som i sølv, men vi hjælper med at udfylde spørgeskemaet (halv dag).
Pris kr. 27.800 + evt. transport og moms.
Kundeudtalelser
IntraTeam har sammenlignet forskellige systemer til intranet/digital arbejdsplads. Deres indsigt i systemerne, leverandørerne og markedet har været værdifuld for os og hjulpet os til at træffe den rigtige beslutning.
Vores anbefaling
Hvorfor intranet?
Vi anbefaler kraftigt, at I har gjort jer tanker om, hvorfor I vil have et intranet/digital arbejdsplads inden I begynder at stille krav til funktioner og leverandører af systemer.
Baseline og inspiration
I kan starte med at lave en baseline med vores selvevalueringsbenchmark, som måler på hvor meget i allerede udnytter af den digitale arbejdsplads og lade jer inspirere af mulighederne. Analysen kan I bruge til at vise ledelsen, hvor I starter henne.
Strategi og foranalyse
Så kan vi efterfølgende tale om strategi og foranalyse inden vi overhovedet vælger et system.
Er du interesseret, så kontakt os på Info@IntraTeam.dk eller +45 7026 0801 for at høre nærmere.